acasa stiri media despre club despre qwan ki do povestiri articole contact
Credinta

creatiaUn profesor de filosofie ateu tinea o prelegere studentilor sai cu tema Stiinta si Dumnezeu. Ii cere unuia din studenti sa se ridice si il intreaba:

P: Crezi in Dumnezeu?
S: Sigur ca da, domnule!

P: Si crezi ca Dumnezeu e bun?
S: Cu siguranta!

P: Si crezi ca Dumnezeu e atot-puternic?
S: Da!

P: Fratele meu a murit de cancer desi s-a rugat lui Dumnezeu sa il vindece. Majoritatea dintre noi incearca sa ii ajute pe ceilalti cand sunt bolnavi, totusi Dumnezeu nu a facut-o. Acum spune-mi, mai poate fi Dumnezeu bun?

(Studentul asculta tacut)

P: Nu prea poti sa raspunzi, asa-i? Asa ca mai bine sa incepem din nou: este Dumnezeu bun?
S: Da!

P: Dar "cel cu coarne" este bun?
S: Nu!

P: De unde vine "incornoratul"?
S: De la Dumnezeu!

P: Corect! Si acum spune-mi te rog, exista rau in lumea asta?
S: Exista...

P: Am putea spune ca raul este peste tot, nu-i asa?
S: Da...

P: Si sa nu uitam ca Dumnezeu a facut totul, corect?
S: Da!

P: Acestea fiind spuse, cine a creat raul?
(Studentul nu raspunde nimic...)

P: Exista boli? Exista josnicie? Ura? Hidosenie? Toate lucrurile acestea teribile exista in lumea noastra, nu-i asa?
S: Asa este domnule.

P: Daca ele exista, cine le-a creat?
(Studentul din nou nu avea nici un raspuns...)

P: Stiinta spune ca ai 5 simturi cu ajutorul carora poti sa identifici si sa observi tot ceea ce este in jurul tau. Spune-mi te rog atunci, l-ai vazut pe Dumnezeu?
S: Nu domnule.

P: L-ai auzit vreodata pe Dumnezeu?
S: Nu domnule.

P: L-ai simtit pe Dumnezeu, l-ai gustat pe Dumnezeu sau poate l-ai mirosit pe Dumnezeu? Ai avut macar o data o perceptie senzoriala a lui Dumnezeu?
S: Nu Domnule, ma tem ca asta nu s-a intamplat niciodata.

P: Si totusi crezi in EL?
S: Da!

P: Daca e sa ne luam dupa protocolul empiric al demonstrarii testabile stiinta spune ca Dumnezeul tau nu exista. Ce ai de spus legat de aceasta?
S: Nimic. Tot ce pot sa spun e ca am credinta.

P: Mda...CREDINTA. Asta e problema pe care o are stiinta!

S: Domnule profesor, exista caldura?
P: Da!

S: Dar recele, exista?
P: Da!

S: Nu domule, rece nu exista!
(In clasa se facu liniste.)

S: Domnule pofesor, poate fi cald, foarte cald, putin cald sau sa nu fie caldura deloc. Dar nu exista rece. Putem ajunge la -273,15 grade Celsius ceea ce inseamna ca nu avem caldura deloc dar nu putem merge mai departe de atat. Deci nu exista rece. Rece e un cuvant care defineste absenta caldurii! Nu putem masura recele! Caldura e energie, recele nu este opusul caldurii, este doar absenta acesteia.

(O tacere monumentala se lasa in toata sala. Daca ai fi scapat un ac, ciocnirea cu solul s-ar fi auzit in toata clasa.)

S: Ce spuneti despre intuneric domnule profesor? Exista intuneric?
P: Desigur. Ce ar mai fi noaptea daca nu intuneric?

S: Va inselati din nou! Intunericul este absenta unui alt lucru... Putem avea lumina redusa, lumina normala si chiar lumina orbitoare, dar daca nu avem deloc lumina obtinem intunericul, nu-i asa? In realitate intunericul nu exista! Daca ar exista am putea sa facem intunericul mai intunecat sau mai putin intunecat si aceasta nu e posibil.

P: Si unde incerci sa ajungi cu demonstratia asta?
S: Domnule opinia mea este ca premiza filosofica pe care s-a bazat demonstratia dumneavoastra de mai devreme este eronata...

P: Eronata? Poti sa imi explici de ce?
S: Dumneavoastra ati pornit de la premiza dualitatii. Ati spus ca exista viata si moarte, un Dumnezeu bun si un Dumnezeu rau. Vedeti conceptul de Dumnezeu ca pe ceva finit, ca pe ceva ce poate fi masurat. Stiinta de astazi nu poate sa explice nici macar ce e un gand! Foloseste electricitatea si magnetismul si totusi nu a reusit sa le inteleaga pe deplin pe nici una din ele...

(Profesorul asculta tacut pledoaria tanarului...)

S: A considera moartea ca opus al vietii inseamna sa ignori faptul ca de fapt moartea nu exista in realitate. Moartea reprezinta absenta vietii! Domnule Profesor, obisnuiti sa le predati studentilor dumneavoastra faptul ca omul se trage din maimuta, nu-i asa?
P: Daca te referi la procesul evolutiei naturale, atunci da, cu siguranta predau asta!

S: Ati observat evolutia cu ochii dumneavoastra?
(Profesorul facu semn ca nu si incepu sa zambeasca pentru ca realiza unde vroia sa ajunga studentul.)

S: Cum nimeni nu a observat procesul evoutiv si nici macar nu a putut dovedi aceasta teorie, nu am putea spune ca dumneavoastra ne invatati doar opinia dumneavoastra personala? Mai mult, am putea spune ca acum semanati mai mult cu un predicator decat cu un cercetator de stiinta.

(in toata clasa se auzeau zgomote de uimire)

S: A vazut cineva din clasa asta creierul domnului profesor?
(Toata sala incepu sa rada.)

S: Este macar cineva din toata clasa care a auzit creierul domnului profesor? Sau macar sa il fi gustat, atins ori mirosit? Se pare ca nici unul dintre voi nu a facut asta asa ca in concordanta cu regulile protocolul empiric al demonstrarii testabile stiinta spune ca domnul profesor nu are creier! Si atunci cum putem avea incredere in cursurile predate de dumneavoastra?

(Era tacere din nou in camera. Profesorul se uita nemiscat la student si intr-un tarziu raspunse...)

P: Cred ca pana la urma trebuie sa ma crezi pe cuvant...
S: La asta se reduce totul pana la urma: CREDINTA!